19. ožujak 2020. Renata Puljiz Upravljanje i administracija
Budući da se koronavirus i dalje širi, portal Entrepreneur objavio je vodič o najboljim praksama koje bi tvrtke i odjeli za ljudske resurse trebali slijediti kako bi pomogli svojim zaposlenicima da ostanu zdravi i izbjegnu izloženost virusu.
Ključna je učinkovita komunikacija
Odjeli za ljudske resurse trebali bi prikupiti sve potrebne informacije o koronavirusu. Trebali bi napraviti upute za zaposlenike kojima ih educiraju o virusnoj infekciji te uključuju načine kako je izbjeći.
Komunikacijska strategija trebala bi biti višestruka. Potrebno je koristiti sve dostupne kanale komunikacije - biltene, plakate, e-poštu, grupe za razgovor, infografike, video zapise i sve dostupne medije koji mogu pomoći u efikasnoj komunikaciji prema zaposlenicima.
Prikupljene informacije trebaju biti samo iz vjerodostojnih i provjerenih izvora. Bilo da je riječ o izjavama kriznog stožera, vladinih institucija ili zdravstvenih radnika te onih koji se bave istraživanjem virusa.
Najbolji način da se spriječi kontaminacija je da se omogući zaposlenima da rade od kuće.
Primjenjujući fleksibilne radne aranžmane, ne uklanjate samo mogućnost širenja virusa u uredu, nego i na putu prema poslu. To se posebno odnosi na gusto naseljene gradove.
S obzirom na infrastrukturu kakvu danas imamo, puno je lakše raditi služeći se chat platformama. To mogu biti nadzorne ploče za upravljanje projektima i druge platforme koje su online ili u oblaku.
To možda nije moguće za poslove koji se obavljaju na nekoj lokaciji. Stoga je tamo potrebno primjenjivati neinvazivna sredstva kao što su maske za lice, sredstva za čišćenje ruku na bazi alkohola i održavanje dobre osobne higijene.
Omogućite zaposlenicima dopust
Posljednje što bi tvrtka željela jest da se zaraženi zaposlenik pojavi na poslu. To ne šteti samo bolesnom zaposleniku, već i njegovim kolegama, kao i svima i svime na što na putu naiđu i dodirnu.
Ako je tvrtka usmjerena na rezultate, radi li zaposlenik kod kuće ili u uredu ne bi trebalo biti važno dok se posao isporučuje. S obzirom na razvoj tehnologije u današnje vrijeme, postoji niz rješenja koja kompanije mogu upotrijebiti da sastanci, rasprave i svakodnevni rad mogu teći normalno.
Za zaposlenike za koje se sumnja da su bolesni ili se tijekom dana počinju osjećati bolesnima, posebno za one koji putuju, prioritet bi trebalo biti obavještavanje zdravstvenih ustanova. Slanje zaposlenika u izolaciju, protiv njihove volje, trebalo bi izbjegavati po svaku cijenu, dok god ih ne pregledaju liječnici.
Korištenje tehnike za izbjegavanje ljudskog kontakta možda nije tako loša stvar.
Platforme koje omogućuju timovima da učinkovito surađuju i komuniciraju mogu se koristiti tijekom dana od kuće. Sastanci se mogu obavljati preko Skypea, Google Hangouta ili Zooma, dok se suradnja u stvarnom vremenu može ostvariti pomoću besplatnih platformi kao što su Collabedit.
Osim osiguranja besplatnih maski i sredstava za čišćenje, učestalost čišćenja ureda može se povećati.
Rukovodstvo mora komunicirati kako bi osiguralo da se spriječi panika gdje god je to potrebno, kako bi svi u uredu imali malo mira i ne bili paranoični zbog mogućnosti zaraze. Takve bi informacije trebale biti javno dostupne kako bi zaposlenici imali potpuno povjerenje u pružene informacije.
Sve bitne informacije o koronavirusu možete naći na sljedećim stranicama:
Službena stranica Vlade za pravodobne i točne informacije o koronavirusu