03. studeni 2020. edukacijE.hr Upravljanje i administracija
Naš sugovornik ovoga tjedna je Darko Dobrić, stručnjak za fleet management i direktor konzultantske tvrtke AGATHON Tuche koja je specijalizirana za konzalting i treninge u automobilskom sektoru. Tijekom 12 godina postojanja ostvarena je suradnja s većinom automobilskih brandova koji posluju u regiji, CEE odnosno Europi, kao što su BMW, Jaguar Land Rover, Porsche, Opel, CitNOW, Raytheon, MSXi. Upravljanje voznim parkom, kaže Darko Dobrić, nakon ljudskih potencijala, predstavlja najvrijedniji i najskuplji resurs svake tvrtke/organizacije koja ga posjeduje.
Darko, do prije 15-ak godina malo je koja tvrtka u Hrvatskoj (a i šire) imala fleet managere/voditelje voznog parka. Kakva je situacija danas po tom pitanju? Koliko, prema Vašim saznanjima, u Hrvatskoj postoji tvrtki/organizacija koje imaju dovoljno veliki vozni park da im treba voditelj ili čak odjel za upravljanje voznim parkom?
Upravljanje voznim parkom relevantan segment poslovanja
Danas je situacija nešto malo povoljnija i problematika voznog parka polako, ali sigurno postaje prepoznata kao strukturno, organizacijski i financijski relevantan segment poslovanja kompanija. Ako želimo definirati koliko velika kompanija treba biti da ima nekoga tko vodi brigu o voznom parku, odgovor je jednostavan: ako kompanija ima i jedno vozilo, treba nekoga da vodi računa o troškovima. Naravno da je to u takvom slučaju samo jedno od područja kojima se takva osoba treba baviti, ali ako broj vozila u voznom parku prelazi 5 ili 10 onda je količina posla vezana za vozni park značajno veća pa to iziskuje i veći angažman, odnosno poziciju voditelja voznog parka.
I danas postoje predrasude o tom poslu. Još uvijek mnogi misle da je vozila iz voznog parka dovoljno registrirati, servisirati te povremeno oprati. No, kvalitetno upravljanje voznim parkom je ipak kompleksniji posao, što sve podrazumijeva?
Upravljanje voznim parkom podrazumijeva poslove nabave, opremanja, nadogradnje, zamjene, servisa i održavanja, osiguranja, nadzora korisnika i vozila, kontrolu troškova, mjerenje KPI, izvještavanje, ali to je samo početak – pravo upravljanje voznim parkom je neprestano unapređivanje procesa, optimizacija troškova, prilagođavanje potrebama i promjenjivim uvjetima poslovanja, korekcije cijelog sustava obzirom na izmjerene parametre … a onda sve to ispočetka …
Tri savjeta fleet manageru
Da možete dati samo tri kratka savjeta nekom fleet manageru u Hrvatskoj, koja bi to bila? Kako ubrzati, poboljšati i pojednostaviti procese rada u tom zahtjevnom te nerijetko stresnom poslu?
Prvi savjet – MJERITE KPI, drugi savjet – KORIGIRAJTE PROCES i treći savjet – MJERITE UČINAK … a onda sve to ispočetka …
Na svojim predavanjima uvijek naglašavate kako je iznimno važna dobra komunikacija i suradnja između uprave tvrtke i fleet managera? Zašto i kako to postići i održavati?
Osnovna premisa dobre komunikacije je razumijevanje – ako vas sugovornik s druge strane stola ne razumije, onda nema kvalitetne komunikacije, odnosno prenošenja Vaše ideje, projekta, procesa ili optimizacije troška. Dakle, na voditelju voznog parka je da prepozna koliko je razumljiv u svojoj komunikaciji prema Upravi, a ako nema učinka koji očekuje, nije problem u Upravi – problem je u prenošenju i validaciji informacija od strane voditelja voznog parka. Kada se to prihvati, napravili ste prvi korak prema pozitivnoj promjeni stava te razumijevanju Vaših traženja.
Budućnost automobilske industrije
I za kraj, koja su Vaša predviđanja za narednih 5 i 10 godina što se tiče poslovnih vozila? Hoćemo li uskoro poslovno (a možda i privatno) voziti samohodna vozila punjiva na struju ili?
To nije pitanje hoćemo li … pitanje je samo kada ćemo … Autonomna vozila posebno u transportnoj mobilnosti nisu samo želja, to je već proces koji je pokrenut i koji nezaustavljivo mijenja sve što smo znali ili mislili da znamo o transportu i logistici. A naše individualne poslovne ili privatne potrebe za mobilnošću će svakako u sljedećih nekoliko godina doživjeti korjenite promjene – od car sharinga, do hibridnih pogona, preko električnih vozila i vozila na druge alternativne pogone (kao što je vodik) … od novih sustava nabave, odnosno korištenja vozila preko raznih vrsta pretplata pa sve do novog koncepta javnog prijevoza koji će biti autonoman i individualiziran … i nemojte se zavaravati … to nije daleka budućnost …
Za više informacija pozvani ste na dvodnevno predavanje i druženje s kolegama iz branše “Efikasnije upravljanje voznim parkom“, predavača Darka Dobrića, o kojem možete više saznati ovdje.