12. prosinac 2021. Branimir Milanković Zaštita na radu
Otvarate još jednu lokaciju? Nakon što platite najam ili kupnju prostora, unutarnje radove, opremanje, organizaciju posla... kao šećer na kraju dolaze još i troškovi provođenja poslova zaštite na radu (ZNR) i zaštite od požara (ZOP). Kako ne bi bili u prekršaju i sami lutali morima propisa i zakonskih odredbi, donosimo vam kratku i preglednu check listu pomoću koje ćete provjeriti što vam sve treba od ZNR-a i ZOP-a.
Dakle, ono što je potrebno za novi prostor učiniti jest sljedeće:
- ažurirati procjenu rizika
- ispitati radni okoliš (buku, rasvjetu, temperaturu, strujanje zraka, vlažnost)
- ispitati elektroinstalacije (otpor izolacije, indirektni dodir)
- izraditi plan evakuacije (grafika – tlocrt, tekst – elaborat evakuacije, signalizacija – naljepnice za smjerove kretanja)
- nabaviti adekvatnu količinu vatrogasnih aparata (ovisno o kvadraturi i namjeni prostora)
Ako u prostoru radi više od jedne osobe, nabavite i ormarić prve pomoći te osigurajte da jedna osoba u smjeni bude osposobljena za pružanje prve pomoći!
Dodatno, ako se u prostoru nalaze takvi sustavi, morate još provesti i ispitivanje:
- nepropusnosti plinskih instalacija
- svega što prostor ima od požarstva (tipkala, panik rasvjeta, hidranti, sprinkleri, vatrodojava...)
Ispitivanja plina prepustite ovlaštenoj instituciji koje se bave plinskim instalacijama, a sve ostalo može odraditi bilo koja kvalitetna i ovlaštena tvrtka za zaštitu na radu i zaštitu od požara.
Neka od gore pobrojanih ispitivanja ne morate raditi vi kao poslodavac ako ih prostor već posjeduje, a mlađa su od tri godine. Nadalje, struja, plin i požarstvo ne moraju glasiti na vas, može ih naručiti i najmodavac/vlasnik objekta/zgrade.
Ipak, bitno je naglasiti da je u konačnici na vama kao korisniku prostora obaveza da se sve gore navedeno na ovaj ili na onaj način osigura.
Više informacija o zaštiti na radu na Otvaram podružnicu/poslovnicu/izdvojeni pogon - što trebam od zaštite na radu/zaštite od požara - Anparo